'Absolute topdrukte' bij PostNL: pakketjes langer onderweg

'Absolute topdrukte' bij PostNL: pakketjes langer onderweg

Door 'absolute topdrukte' bij PostNL lukt het niet om alle pakketjes op tijd te bezorgen. De afgelopen zeven dagen werden ruim tien miljoen pakketjes afgeleverd.

PostNL zegt webshops soms te moeten teleurstellen. "Omdat we geen concessies willen doen aan de coronamaatregelen en ons netwerk goed moet kunnen blijven draaien, passen we op piekmomenten de planning voor het ophalen van pakketten bij webshops aan", zegt directeur Pakketten & Logistiek Liesbeth Kaashoek. Consumenten wordt gevraagd om retouren zo veel mogelijk vast te houden tot na Sinterklaas.

"We bevinden ons in een uitzonderlijke situatie en vinden het vervelend dat we deze maatregelen moeten treffen", aldus Kaashoek. "We vragen onze klanten en consumenten daarvoor om begrip. Maar alleen zo blijven we in staat om 95 procent van de pakketten veilig en op de beloofde dag bezorgen." De komende dagen verwacht PostNL nog anderhalf miljoen pakketjes te bezorgen.

Diverse webwinkels waarschuwen op hun site dat bestellingen langer onderweg zijn. Zo zegt Decathlon dat nieuwe orders niet voor het weekend zullen worden geleverd.

Reacties 6


ikke weet het 3 dec, 10:34

Jongens, dit is toch geen nieuws meer ?? Is elk jaar hetzelfde probleem, en voor wie het misschien nog niet weet de komende 25 jaar valt Sinterklaas ook weer gewoon op 5 december.
Dus op tijd bestellen of gewoon naar de fysieke winkel gaan, kijken, zien kopen EN NIET WACHTEN.

Maar de meeste consumenten blijven dom en denken nog steeds aan voor 23 uur besteld de volgende dag geleverd, maar ook de webshops zijn van andere afhankelijk wanneer het pakket de magazijnen verlaat.


R de Vries 3 dec, 11:13

Schandalig dat dit bedrijf de arrogantie blijft houden om ieder jaar het zelfde excuus te gebruiken.Ze moeten gewoon de vervoerders eens het hele jaar door fatsoenlijk betalen en zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben. Wel roepen dat ze aan ondernemers meer vergoeding gaan vragen in de december maand maar zelf minder presteren.
Pakettjes liggen gewoon een week in het distributiecentrum voor dat ze ingescand worden en dan duurt t nog een week voordat het word uitgeleverd.Gelukkig komen er steeds meer en betere alternatieven.


J De Groot 3 dec, 11:43

POSTNL doet alsof dit nieuw is. Ik verbaasde mij zeer over de hoeveelheid pers hiermee kwam. Bij mijn vorige werkgever kwam postnl enkele dagen al niet langs omdat ze het te druk hadden. Ze gaven aan dit bij iedereen te doen. Er werd afgelopen jaar ook gesproken over kerst en black friday ‘boetes’. Meer personeel aannemen was te kostbaar gezien ze ook nog laagseizoen hadden.

PostNL heeft het druk, veel pakketjes, al is het niet nieuw. Zij zijn zich al jaren bewust van het feit dat ze het niet aankunnen. Management fouten zijn het.


Peter de Stakingsleider Onderbetaald 3 dec, 12:29

Vanaf zondag de 6e gaan we actie voeren voor een een minimum loon voor alle verrichte uren. Dus ga naar de gewone winkel en koop daar de artikelen. We garanderen dat alles plat gaat.


Peter de Stakingsleider Onderbetaald 3 dec, 12:40

We roepen ook alle collega-schlachtoffers van DPD, Hermes, DHL,GLS en anderen doe mee en leg alles plat. Laat de wagens in de depots dan heeft het winkelend publiek ook meer plaats in de winkelstraten. De gemidelde vergoeding voor een pakje is prachtige bedrag van € 0.31. Dus reken uit u winst.

Bij de onderaannemers moeten we de bestelauto ook nog eens huren of zelf kopen.

Bestel dus niets online want alles gaat plat.


Fokke Beswerda 19 jan, 07:52

Mijn pakje naar Ierland nog steeds in transit 2 december ongelofelijk en post nl weet nog steeds niks , daar gaan de kerstcadeau’s voor familie daar 3 skaag6475172 aan Donna Monahan het onderzoeksteam ook al weken bezig en nog wel verzekerd en tack & trace verstuurd als iemand iets weet 100 euro beloning toch voor de gekke het is al een klote tijd met Corona niet kunnen reizen !!! Boze klant

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!