'Ook na coronacrisis wordt meer mode online gekocht'

'Ook na coronacrisis wordt meer mode online gekocht'

Veel inwoners van Oost-Nederland denken dat ze ook na de coronacrisis veel mode online blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek dat I&O Research eind vorig jaar deed in opdracht van de provincies Drenthe, Overijssel en Gelderland.

Van de groep die aangeeft nu meer via internet aan te schaffen, verwacht bijna de helft (48 procent) dat ook na de crisis te doen. Bij inwoners van 35 tot 65 jaar is dat meer dan de helft.

Uit het onderzoek van I&O Research blijkt, niet verrassend, dat vooral grote binnensteden hard worden getroffen door de crisis. Wijkwinkelcentra trokken juist meer bezoekers. Winkelgebieden aan de rand van de stad, met bouwmarkten, tuincentra en meubelzaken, deden het ook goed.

De onderzoekers zeggen dat er werk moet worden gemaakt van de transformatie van winkels naar bijvoorbeeld woningen. Daarnaast is het volgens hen ook van belang om te onderzoeken waar winkelgebieden, in afgeslankte vorm, zich in regionaal verband in kunnen onderscheiden.

Foto: een verlaten Bakkerstraat in het centrum van Arnhem, medio december.

Reacties 1


Reinder Koornstra 6 jan, 12:34

Ik sta altijd weer verbaasd over veel onderzoek! Wat mensen zéggen en doen is de vraag. Maar het is toch logisch dat veel consumenten een nieuwe gewoonte ontwikkelen en daar deels aan vasthouden?
Ik koop ook een wekkerradio bij Coolblue, maar het was handiger geweest even langs de MediaMarkt te gaan! Wat ik overigens later gewoon weer blijf doen!
Maar dat deze toestand een fatale klap uit gaat delen aan dorps- en stadscentra, die merendeels toch al problemen hebben, ligt voor mij wel vast!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!