RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom Scapino essentiëler is dan je denkt
Terwijl Scapino bezig is met het opkrikken van zijn ietwat stoffige imago, gooit de coronacrisis – net als bij zovelen – roet in het eten. Desondanks gaat de discounter door met het vernieuwen van zijn winkels, lanceert het zelfs een Scapino-thuiswerkpak en is de webshop in sneltreinvaart verder uitgerold. "Het wordt onderschat hoe essentieel kinderschoenen zijn", vertelt algemeen directeur Adem Doymaz.

Hoe Jamin de coronacrisis denkt te overleven
Jamin heeft in de bijna 140 jaar dat het bestaat moeilijke tijden gekend, maar de snoepwinkelketen kwam er steeds weer bovenop. En Jamin zal ook de coronacrisis overleven, zegt mede-eigenaar en directeur Maarten Steinkamp. "Ik maak me meer zorgen over onze ondernemers."

Podcast: Retaillessen van Michiel Witteveen (Blokker)
In deze editie van de RetailTrends Podcast staan de retaillessen van Michiel Witteveen centraal. Witteveen is eigenaar en ceo van de Mirage Retail Group, de holding achter onder meer Blokker, Intertoys, Big Bazar en BCC. Topjournalist Frénk van der Linden interviewde hem over zijn heilig geloof in fysieke retail en zijn plannen om van de door hem gekochte winkelformules weer een succes te maken. Luister de podcast hier.

Packaly: 'We willen dat de winkelstraat niet overbodig wordt'
Het stimuleren van 'de omnichannel-gedachte': dat is het doel van Packaly. De last mile-bezorger haalde onlangs een investering binnen en wil zijn netwerk van fietskoeriers daarmee verder uitbreiden. Een gesprek met medeoprichter Axel Dekker.

De oprichter vertrekt, wat nu?
Als oprichter van een bedrijf begin je vol overtuiging en goede moed aan je missie. Maar als de founder 'zijn kindje' verlaat moet de business verder, met buitenstaanders aan het roer. Welke haken en ogen zitten daar aan?