RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Jeff Bezos: ijskoude klootzak, warme charmeur
In 1994 begon Jeff Bezos met Amazon, een van de eerste e-commercebedrijven. Ruim 25 jaar later zwaait hij af als de absolute koning van de e-commerce. Een portret ‘van een ijskoude klootzak annex o zo warme charmeur’.

Startup van de maand: Savara Intimates
Het is het probleem van menig vrouw: een la vol bh’s waarvan er misschien één of twee echt lekker zitten. Zonde, vond Eva van Schijndel, die besloot om dat probleem aan te pakken. Zo was het idee voor Savara Intimates geboren.

Podcast: Retaillessen van Nikkie Plessen 
In 2011 lanceerde Nikkie Plessen haar eerste eigen modelabel. Inmiddels heeft ze vijf verschillende merken, 25 brandstores en honderdduizenden fans op social media. Presentator Jort Kelder gaat met haar in gesprek over het geheim van merkbouwen en de lessen die ze daarbij onderweg heeft geleerd.

Groener dan groen, de duurzame planten van Sprinklr
Schoenen, kleding, tassen en cosmetica: van bijna alle producten is anno 2021 wel een duurzame variant verkrijgbaar. Maar wist je dat tuin- en kamerplanten ook niet altijd even ‘groen’ zijn als ze eruitzien? Als het aan Sprinklr-oprichter Suzanne van Straaten ligt, weet straks iedereen dat.  

MediaMarkt: 'Laten we het niet alleen over onze fails hebben'
Om voorop te lopen in technologie trekt MediaMarktSaturn veel uit de kast. Het elektronicaconcern werkt met startups en experimenteert er lustig op los. Ook als een vondst nog verre van perfect is. Sonja Moosburger leidt de innovatietak en moet al die nieuwigheid stroomlijnen. “Een tool moet goed zijn, maar we hoeven er geen prijs mee te winnen.”