De narrow casting-branche in Nederland begint langzaam maar zeker omvang te krijgen. Het is dan ook niet voor niets dat KPN juist nu in deze markt is gestapt en daar een speciale divisie voor heeft opgericht.
Begin deze maand maakte KPN bekend een drietal bedrijven over te nemen die al langere tijd actief zijn met narrowcasting. Deze bedrijven houden zich bezig met het inzetten van beeldschermen en andere digitale media op de winkelvloer en in publieke ruimtes. Door deze stap is KPN in één klap een grote speler geworden op dit terrein. Met een beetje geluk markeert dit de professionalisering van de markt.
Qua timing lijkt dit ook het juiste moment. Er is een aantal bedrijven al langer bezig met digitale media op de winkelvloer, waaronder Hoogvliet, Bruna, Shell, McDonald’s en Media Markt. Daarnaast zijn grote partijen als Albert Heijn, Heineken en de NS nu ook voorzichtig begonnen met pilots. In de markt zoemt het daarnaast van de grote en kleine pilotprojecten bij tal van retailers, banken, en inmiddels ook in taxi’s, op pleinen, scholen en wachtkamers. (Auteur: Arjen Bonsing)
Het gehele artikel is te lezen in het februarinummer van RetailTrends
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Reacties 0