Coolblue heeft over 2020 een omzet van 2 miljard euro gedraaid. Dat is een stijging van 34 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. 

Het bedrijfsresultaat (ebitda) kwam uit op 114 miljoen euro, 66 miljoen euro meer dan in 2019. De webshop heeft zijn groei onder meer te danken aan het thuiswerken. Zo werd ‘Coolblue Thuiswerkwinkels’ geïntroduceerd: een eigen dienst waarmee werkgevers hun personeel van een 'comfortabele thuiswerkplek’ kunnen voorzien. 

Daarnaast opende Coolblue winkels in Leiden, Hasselt en een flagshipstore in Brussel. Ook investeerde de webshop in nieuwe proposities. Klanten kunnen er inmiddels ook terecht voor zonnepanelen en laadpalen en sinds kort levert het bedrijf zonne- en windenergie en CO2-gecompenseerd gas.

Tot slot breidde Coolblue vorig jaar voor het eerst uit naar Duitsland. Inmiddels heeft de retailer zijn eigen bezorgnetwerk, installatiedienst en fietsnetwerk in het Rijn-Ruhrgebied. De eerste fysieke winkel in Duitsland volgt ‘binnenkort’.