PostNL doet proef met 'niet-thuis voorkeur'

PostNL doet proef met 'niet-thuis voorkeur'

PostNL wil consumenten meer mogelijkheden geven om zelf te bepalen waar en wanneer hun pakket wordt bezorgd. Daarom komt er in vier bezorggebieden een proef: daar kan gekozen worden voor bezorging bij de buren, bij een PostNL-punt of op een afgesproken plek rondom het bezorgadres.

De proef duurt vijf weken en vindt plaats in de bezorggebieden van de pakkettensorteercentra in Goes, Leeuwarden, Born en Venlo. Consumenten wordt gevraagd in hun PostNL-account de 'niet-thuis voorkeur' op te geven. Kiezen ze voor bezorging thuis, dan laat de bezorger het pakketje op een droge, veilige plaats achter. Bijvoorbeeld in de tuin, een schuur of een garage.

De ruim zes miljoen mensen met een PostNL-account krijgen nu al meldingen van tijdvakken, een overzicht van de te bezorgen pakketten en de optie om een bezorgmoment te wijzigen. Daar komt voor een aantal ontvangers in de geselecteerde bezorggebieden deze week dus de 'niet-thuis voorkeur' bij. Als deze proef succesvol is, komt deze functie vanaf half april stapsgewijs beschikbaar voor meer ontvangers.

Reacties 7


j Bosgraaf 2 mei, 18:26

mijn pakket wordt bij niet thuis naar postNL punt gestuurd wat de helft van de week gesloten is. ander PostNL punt ingevuld maar daar wordt het niet afgeleverd


stef - 22 feb, 08:55

Nieuwegein stond hier eerder ook tussen als test gemeente... nu niet meer... zelf een mail hier over gekregen in januari.
Zelf al meegemaakt dat gemist pakket NIET in de app stond maar er wel een 'gemist kaartje' in de bus lag. DUS zonder dat kaartje had ik nooit geweten dat er een pakketje bij het lokale ophaalpunt op me stond te wachten. Klacht ingediend. Nu doet Nieuwegein niet meer mee aan de test. Toeval? :)


Hugo de Boer 21 feb, 11:05

DHL doet inderdaad ook al zoiets, maar dan op de klantonvriendelijke wijze: Ze gaan er standaard vanuit dat ik niet thuis ben en nemen ze de zending weer mee terug, zonder ooit te checken of ooit langs te zijn geweest. Dan moet je via track&trace vernemen dat ze zogenaamd langs zijn geweest en dat je de zending een dag later op het servicepoint op kunt halen. Dit terwijl je wel de gehele dag gewoon thuis bent geweest. Een briefje in je bus doen ze dan ook niet, want daarvoor hadden ze eerst langs moeten gaan en dat vertikken ze.


Miranda Gielen 20 feb, 18:30

Hier niks te klagen hoor over post.nl al had dit echt wel veel eerder gekund. Zo irritant dat je vantevoren al weet dat ze voor niks gaan komen en dan kun jij het komende weekend want doordeweeks geen tijd. je dringende pakketje ergens in de binnenstad ophalen.


Saskia van Berendonk 19 feb, 17:06

Had al veel eerder gemoeten. Inderdaad dhl doet dit al veel langer, ideaal.


Sander van Dover 19 feb, 13:25

DHL gooit het de meeste keren gewoon in de kliko. Klantonvriendelijk maar wel doeltreffend.


Richard Hartlief 19 feb, 11:22

DHL Parcel doet dit al bijna een jaar. Werkt perfect!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!