'Hutspot krijgt pas winkels erbij als we volledig open kunnen'

'Hutspot krijgt pas winkels erbij als we volledig open kunnen'

Lifestylemerk Hutspot gaat pas weer nieuwe vestigingen openen onder zijn nieuwe eigenaar Dille & Kamille als de winkels volledig open mogen. Dat vertelt algemeen directeur van Dille & Kamille, Hans Geels, aan RetailTrends.

Met click & collect draait Dille & Kamille momenteel twintig procent van de omzet. "Met winkelen op afspraak stroomt dat misschien door naar dertig, hooguit veertig procent. Dan mis je nog steeds zestig procent omzet. Dat is geen basis voor het openen van een winkel", stelt Geels. 

Indien de winkels weer volledig open mogen, wil Geels voor Hutspot een winkel openen in Utrecht en Rotterdam, ook komt er een tweede vestiging in Amsterdam bij. De winkels in Amsterdam (Van Woustraat) en Eindhoven blijven bestaan. "Met vijf winkels en een webshop willen we terug naar acht miljoen euro omzet. Daarna moeten we nadenken of we in Nederland verder uitbreiden, of naar Antwerpen, Brussel en Gent uitbreiden", vertelt Geels. Dille & Kamille is in België al actief met elf winkels. "Als we daar in drie jaar zijn, hebben we het goed gedaan."

Dille & Kamille nam Hutspot half februari over en realiseerde een doorstart met het failliete lifestylemerk. RetailTrends besprak met Geels de plannen die Dille & Kamille heeft met zijn nieuwe formule.

 

Reacties 2


Joost Kriek 3 mrt, 17:25

Als je met winkelen op afspraak al 30 /40% van de normale omzet haalt moet het normaal gesproken toch uitgestorven zijn in die winkels? Of hebben omzetten die niks bijzonders zijn.


Leonard Van Liere 4 mrt, 17:04

Dille en Kamille is zo'n lieve winkel voor van die zachte en lieve klanten. Heel gezellig maar de besteding per klant stelt diep teleur en met veel te veel bedienend personeel. Dat ze daar nog nooit een retaildeskundige op hebben gezet is mij een groot raadsel

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!