Jumbo test slimme winkelwagen

Jumbo start in de Jumbo Foodmarkt in Veghel met het testen van een slimme winkelwagen. Het karretje is voorzien van camera's, een touchscreen en kunstmatige intelligentie. Het doel van de test is om uit te vinden of een slimme winkelwagen van toegevoegde waarde is voor klanten en hoe de karretjes in de toekomst het beste ingezet kunnen worden.

Alle producten die de klant in het wagentje legt, worden automatisch gescand. Op het scherm op het wagentje is het boodschappenlijstje zichtbaar. Op datzelfde touchscreen kunnen consumenten het bedrag zien en welke producten er in de aanbieding zijn. Bovendien is het in de toekomst mogelijk om via het scherm af te rekenen.

Momenteel wordt de winkelwagen in een gesimuleerde omgeving getest om producten te herkennen, zodat het leert om bijvoorbeeld diverse groenten van elkaar te onderscheiden. De volgende stap is om de test te verplaatsen naar de winkelvloer.

"We kijken voortdurend hoe we de allerlaatste innovaties en technologieën kunnen toepassen om onze dienstverlening aan klanten te verbeteren en hen te blijven verrassen en inspireren", zegt Tim Hehenkamp, directeur technology & data bij Jumbo. 

 

Reacties 1


Arie Feenstra 12 mrt, 23:36

Nog meer privacy schending, jumbo gaat bepalen wat jij moet kopen. Onder de leugen gemak voor de klant, is het gewoon een ordinaire poging om met kunstmatige intelligentie de klant tot alles toe te leren kennen, want natuurlijk weten ze ook wie er dan achter het karretje loopt, wat hij in het verleden heeft gekocht en waar ze daardoor nog meer kunnen verleiden.
Als de fam v Eert, nu eens eerlijk is, dan zeggen ze niet voor het gemak van de klant maar voor extra omzet dan klopt het in elk geval.
Mij zien ze niet meer in de winkel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!