Kijkshop.nl verkeert in problemen. "Door de onstuimige groei in 2020 zijn we op dit moment niet in staat om de bedrijfsactiviteiten te continueren", staat op de website.

Klanten van de webshop klagen al wekenlang over producten die niet worden geleverd. Anderen zeggen dat ze al lange tijd op hun geld wachten. De klantenservice is sinds vorige week telefonisch niet te bereiken. Er staat een bandje op: "Op dit moment zijn wij gesloten door omstandigheden. Excuses voor het ongemak." Wie een mailtje stuurt, krijgt meteen een berichtje terug met dezelfde mededeling. Sinds afgelopen maandag kunnen er geen producten meer worden gekocht.

Kijkshop.nl meldt op de site dat er met betrokken partijen wordt overlegd om tot een oplossing te komen. "Wij verwachten hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven." Eigenaar Konrad van den Bosch zei vorige week vrijdag tegen RetailNews dat hij 'nog geen commentaar' kon geven. Ook op latere vragen kwam geen reactie.

Kijkshop, met op het hoogtepunt ruim honderd winkels, ging begin 2018 failliet. Van den Bosch bracht Kijkshop eind 2019 terug als onlineplatform. De laatste maanden werden steeds meer productcategorieën toegevoegd, zoals bloemen, drank en erotische artikelen. Op een andere website van Van den Bosch, DirectSale, staat dezelfde mededeling als op Kijkshop.nl.