Kijkshop.nl: in problemen door 'onstuimige groei'

Kijkshop.nl verkeert in problemen. "Door de onstuimige groei in 2020 zijn we op dit moment niet in staat om de bedrijfsactiviteiten te continueren", staat op de website.

Klanten van de webshop klagen al wekenlang over producten die niet worden geleverd. Anderen zeggen dat ze al lange tijd op hun geld wachten. De klantenservice is sinds vorige week telefonisch niet te bereiken. Er staat een bandje op: "Op dit moment zijn wij gesloten door omstandigheden. Excuses voor het ongemak." Wie een mailtje stuurt, krijgt meteen een berichtje terug met dezelfde mededeling. Sinds afgelopen maandag kunnen er geen producten meer worden gekocht.

Kijkshop.nl meldt op de site dat er met betrokken partijen wordt overlegd om tot een oplossing te komen. "Wij verwachten hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven." Eigenaar Konrad van den Bosch zei vorige week vrijdag tegen RetailNews dat hij 'nog geen commentaar' kon geven. Ook op latere vragen kwam geen reactie.

Kijkshop, met op het hoogtepunt ruim honderd winkels, ging begin 2018 failliet. Van den Bosch bracht Kijkshop eind 2019 terug als onlineplatform. De laatste maanden werden steeds meer productcategorieën toegevoegd, zoals bloemen, drank en erotische artikelen. Op een andere website van Van den Bosch, DirectSale, staat dezelfde mededeling als op Kijkshop.nl.

Reacties 5


Hugo de Boer 13 mrt, 13:21

Mijnheer vd Bosch had beter gewoon op de site kunnen zetten "ik heb genoeg verdiend en zit nu met uw geld in het buitenland, de groeten!"


Alex Emper 15 mrt, 23:20

Op 1 maart jl., vertelt deze meneer Konrad hoeveel succes hij heeft. Nog geen 2 weken later dit bericht. Dan ken je of je cijfers niet of je belazert de boel. Misschien is hij met zijn bowlingmaatje aan het genieten van de luxe producten die waren toegevoegd of heeft hij de 400.000 adressen verkocht. Kijkshop.nl was gewoon een soort Marketplace geworden.

https://www.deondernemer.nl/actueel/e-commerce/webshop-kijkshop-nl-konrad-van-den-bosch-directsale-plazasale~2842601


H B 19 mrt, 08:54

Zoon heeft een gouden ring gekocht van zijn laatste spaarcentjes voor Valentine dag voor moeder.
De ring was helaas te klein. Gebeld en de medewerkers gaven aan dat directe ruil niet kan, maar dat hij wel de ring kan terugsturen en dan zsm zijn geld terug krijgt. Maar wil hij de aanbieding niet mis lopen dan moet hij snel de andere maat ook bestellen.
Hij stuurt de ring retour en koopt dus een tweede ring van een maat groter. ( helaas blijkt deze ook niet goed te zijn)
Ringen is retour, geld is betaald.
Volgende dag is het bedrijf al niet meer bereikbaar.
Zoon kan naar zijn geld fluiten en wij ook. Zo sneu voor hem.


jans Jansen 19 mrt, 16:16

Het is gewoon pure oplichting. wij wachten ook al enige tijd op onze bestelling.

stichting Pay is ook niet eerlijk. op de site staat als de ondernemen niet binnen 14 dagen reageert dat zij het geld terug storten. het antwoord wat je dan krijgt gaan de haren van overeind staan. Mensen wees gewaarschuwd en werk niet samen met kijkshop en met Pay.
dit is het antwoord van Pay!!
De onderneming heeft niet op tijd gereageerd op ticket. Ons heeft ondertussen het bericht bereikt dat A.D.A.M. B.V. wellicht niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Zij is betrokken bij de volgende ondernemingen:
1. Kijkshop.nl (Kijkshop B.V.)
2. Directsale.nl (Direct Sale B.V.)

Onze rol:
PAY is een betalingsverwerker, wij verbinden betaalopties met de ondernemer. Wij zijn geen onderdeel van de overeenkomst tussen de koper en de verkoper, wij hebben geen inzicht in de levering. Wij zijn niet gerechtigd om betalingen zelfstandig terug te storten.
PAY. is een verwerker van persoonsgegevens volgens de AVG (Privacy wet). Wij mogen klanten van een ondernemer niet proactief benaderen of persoonlijk data van de ondernemer delen met haar klanten.

Kunnen jullie het geld terugstorten?
PAY. kan een betaling niet zelfstandig terugboeken indien een ondernemer niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien er een curator wordt aangesteld kan deze toegang verkrijgen tot de disputen zoals bekend zijn in PAY.


Lennard De Ronde 31 mrt, 20:23

Ik zei nog zo; " Ze hebben zo'n spaarvarken als mij dringend nodig",

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!