Het beste van RetailTrends: week 10

Het beste van RetailTrends: week 10

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wundermart: ‘Andere retailers lachten ons uit’
Wundermart lanceert volgende maand een pilot waarbij andere retailers gebruikmaken van zijn technologie en betreedt dit jaar vijf nieuwe markten in Europa. En dat terwijl de branche eerder lacherig deed over het concept. “Een rendabele winkel met een omzet van 4000 euro? Dat kan nooit!”  

De opkomst en ondergang van Tupperware in Nederland
Na bijna zestig jaar trekt Tupperware de stekker uit zijn Nederlandse activiteiten. Het einde van het merk, bekend om zijn luchtdichte opbergbakjes en party’s, komt voor trouwe fans onverwacht. Wie een scherpe blik op de cijfers werpt, kon het wellicht al van ver zien aankomen. Een profiel

Hoe Albert Heijn en HEMA vielen voor de Week Zonder Vlees
Voor het vierde jaar op rij stond afgelopen week in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees. Het initiatief, in het leven geroepen door Isabel Boerdam, moet de consument bewuster maken van zijn vleesconsumptie en de impact daarvan op mens en maatschappij. We spraken Boerdam over haar initiatief dat steeds groter werd.

Podcast: Retaillessen van Maarten Steinkamp (Jamin en MultiVlaai) 
Steinkamp vertelt kleurrijk over zijn vele avonturen in de vaderlandse verwenmarkt. De impact van de lockdowns, de samenwerking met franchisenemers, trendy snoep uit Japan, de keuze tussen suiker en suikervrij, de winkel als theater, het komt allemaal voorbij. Laat je inspireren door de vele retaillessen van deze voormalige platenbaas.

Intersport: 'Zelf verticaliseren is ons enige wapen'
Intersport door een fundamentele koerswijziging loodsen: zie hier de taak van ceo Steve Evers. De opkomst van direct-to-consumermerken en pure players dwingt de inkooporganisatie tot verticalisatie. Verre van eenvoudig, erkent Evers. “Dit had al heel snel kunnen sterven in schoonheid.” Een gesprek over die omslag en hoe je de neuzen dezelfde kant op krijgt én houdt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!