De omzet van Geox is in 2020 met ruim een derde (33,6 procent) gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Het van oorsprong Italiaanse schoenenmerk wijt de daling aan de pandemie en het ‘rationaliseren’ van het winkelbestand. 

Geox noteerde een omzet van 534,9 miljoen euro. Onderaan de streep stond een verlies van ruim 128 miljoen euro, waar het merk een jaar eerder nog bijna 25 miljoen in het rood stond. Geox sloot het afgelopen jaar al tien procent van zijn winkels en eerder werd bekend dat Geox de komende drie jaar in totaal tachtig winkels wil sluiten. In het nieuwe jaarverslag spreekt het schoenenmerk echter over 110 ‘minder winstgevende’ winkels die de komende jaren zullen worden gesloten. 

Online deed het merk wel goede zaken: daar stegen de verkopen met 41 procent. Geox zegt dan ook meer te zullen investeren in zijn digitale kanalen, met onder meer de lancering van een webshop in Rusland en samenwerkingen met Europese marktplaatsen.

In Nederland heeft Geox een winkel in Amsterdam en vestigingen in de outlets in Halfweg, Lelystad, Roermond en Roosendaal.