Klanten Kijkshop.nl kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten

Klanten Kijkshop.nl kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten

Consumenten die iets hebben besteld bij Kijkshop.nl kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten. Dat blijkt uit een overzicht met vragen en antwoorden op de website van de failliete webshop.

"Op dit moment is er in het geheel geen geld meer", staat op de site. "De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht." Mochten klanten geld terugkrijgen, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer.

Volgens curator Martijn Hoving zijn er duizenden gedupeerden. "De schattingen lopen uiteen van vierduizend tot vijfduizend", zegt hij desgevraagd tegen RetailNews. Hoving is bezig om de bezittingen en de schulden in kaart te brengen.

Over de oorzaak van het faillissement kan de curator nog niets zeggen. "Dat is iets wat in een later stadium aan de orde komt." Volgens een eerdere mededeling op de website waren de problemen van Kijkshop toe te schrijven aan de 'onstuimige groei'. Klanten klaagden op internet al wekenlang over producten die niet werden geleverd en over geld dat ze niet terugkregen.

Kijkshop, met op het hoogtepunt ruim honderd winkels, ging begin 2018 failliet. Konrad van den Bosch kocht de merknaam en bracht Kijkshop eind 2019 terug als onlineplatform. De laatste maanden werden op Kijkshop.nl steeds meer productcategorieën toegevoegd, zoals bloemen, drank en erotische artikelen. Er hebben zich al gegadigden gemeld die de merknaam willen overnemen, meldt de curator.

Behalve Kijkshop.nl zijn deze week ook andere platforms van Van den Bosch failliet verklaard: DirectSale, Lumi Plaza en Plaza Sale.

Reacties 1


Hugo de Boer 5 apr, 12:06

De enige winnaar in dit verhaal zal Konrad van der B. Die zal nu wel in het buitenland zitten met de inkomsten van de laatste twee maanden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!