Verkooppartners bol.com steeds belangrijker

Verkooppartners bol.com steeds belangrijker

Verkooppartners worden steeds belangrijker voor bol.com. In het eerste kwartaal waren ze in Nederland verantwoordelijk voor ruim 62 procent van de verkopen, negen procentpunt meer dan een jaar eerder.

Dat blijkt uit de nieuwste PlatformMonitor van bol.com. In België was sprake van een vergelijkbare stijging, tot ruim 63 procent. Zowel in Nederland als in België nam het aantal ondernemers op het platform maandelijks met 2,5 procent toe. In maart was de stijging bij de zuiderburen zelfs vier procent. In Nederland zijn er zo'n veertigduizend partners, in België circa vijfduizend.

Het aantal artikelen van bol.com en de partners steeg in een jaar tijd van bijna 25 naar ruim 35 miljoen. In het laatste kwartaal van vorig jaar waren in Nederland niet-medische mondmaskers het meest verkochte artikel bij de partners, voor boeken en hoesjes voor mobiele telefoons. In het eerste kwartaal van dit jaar stonden boeken bovenaan.

Reacties 4


ikke weet het 8 apr, 17:35

er zal straks nog een tijd komen dat Bol.com geen eigen voorraad meer heeft, maar de goederen overlaat aan zijn partners, hebben ze mooi geen risico meer, maar wel de winst over de verkoop, opslag verzending .


John Berndraaijer 9 apr, 09:37

Schijnconstructie waarbij de koper denkt direct bij Bol.com te kopen. Heeft echter te maken met een onbekende partij waarna Bol.com overal zijn handen van af trekt..


ikke weet het 9 apr, 11:53

John Berndraaijer

Bij de artikelen staat aangegeven of je het bij bol of een wederverkoper koopt, alleen de consument let daar zelf niet op, en denkt in vertrouwen bij bol te kopen.

Echter wanneer de consument direct bij de wederverkoper koopt, dan MOET het artikel altijd goedkoper zijn om rechtstreeks bij de wederverkoper als via bol te kopen.


De kosten die bol.com rekent voor de verkopen door wederverkopers zijn abnormaal hoog, en die zullen dan door iemand betaald moeten worden, de wedervekoper ( die het snapt ) zal dit doorberekenen, waardoor je per artikel al snel minimaal € 10,00 extra kwijt bent.
D


Willy Massen berkhoff 8 jun, 13:13

Dat gaan we niet doen

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!