'Faillissement BoekenVoordeel niet te wijten aan winkelinrichting'

'Faillissement BoekenVoordeel niet te wijten aan winkelinrichting'

De winkels van BoekenVoordeel zijn wat gedateerd, maar dat heeft niet bijgedragen aan het faillissement. Dat vertelt Wim Rozendaal, hoofd it en internet en zoon van eigenaar Willem Rozendaal, aan RetailTrends.

"Intern zijn er best veel gesprekken geweest over het moderniseren van onze winkels. In de praktijk bleek het aanpassen van de filialen echter niet veel uit te maken", aldus Rozendaal. Aan de ene kant kun je met het vernieuwen van de winkels de lage prijzen misschien niet meer garanderen. Aan de andere kant willen klanten verrast worden in de winkels van de discounter. "Dat betekent dat we niet alles overzichtelijk moeten presenteren. Dat is ook uit onderzoek gebleken."

BoekenVoordeel vroeg afgelopen maandag faillissement aan. De formule wist de schuldenlast die de coronacrisis met zich meebrengt niet het hoofd te bieden. Hoeveel schuld de retailer inmiddels heeft, wil Rozendaal niet zeggen. "Ik weet niet of dat gepast is momenteel." Lees het complete interview hier.

Reacties 6


Laurens Jansen 20 apr, 18:59

Fijne winkel met prima personeel . Elk jaar een nieuwe agenda en legio vakantie boeken , ik zal de winkel missen.
Ook altijd handig voor een cadeau als je het even niet wist.


Hugo de Boer 17 apr, 22:27

Uiteraard gaat Wim Rozendaal niet zeggen dat het een fout in het beleid was: Hij is immers het zoontje van de baas. En je eigen vader afvallen is toch altijd lastig, vooral als je net je baan bent kwijtgeraakt en dus weer moet terugvallen op....


w t j kroon 17 apr, 12:37

eeuwig zonde dat boekenvoordeel verdwijnt. deed er vaak mijn boodschappen voor weinig geld en prima kwaliteit. weer een grote aderlating in het centrum van alkmaar. Sterkte voor het personeel en directie en dank voor al datgene wat boekenvoordeel voor mij betekend heeft. gr w kroon, alkmaar


Aswin Ramlal 16 apr, 09:29

R.I.P. boekenclvoordeel, dankjewel Rutte!


Frits Vries 15 apr, 23:33

Wat voor onderzoek?extern?
Of kantoorwuppies die nog nooit de embarlijke staat van de winkels hebben gezien.
T was een familiebedrijf,de rest hangt eromheen zonder inspraak of luisterend oor.
Commerciële winkels hadden ze idd geen pap van gegeten


Paula Kroesen 15 apr, 20:10

Ze hebben super internet service dat kost ze zoveel geld retour service die gratis is jullie hebben zoveel winkels op halen daar en terug brengen kost jullie een vermogen fit

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!