Bol.com en vtwonen gaan samenwerken. De krachtenbundeling moet bol.com 'als grootste aanbieder van woonartikelen' een podium geven. De twee partijen zijn van mening met hun gezamenlijke content een bredere relevante doelgroep te bereiken.
Bij de samenwerking staat inspiratie en branded content centraal. "Nu kunnen we onze doelgroepen op grote schaal bereiken met de geloofwaardige content vanuit twee sterke woonmerken. En in alle fases van het proces: van inspiratie tot en met de daadwerkelijke aankoop", aldus Danielle Snoeij, manager marketingcommunicatie bij bol.com.
Het doel van de samenwerking is dat 'iedereen in Nederland en België straks weet dat bol.com het grootste woonassortiment heeft', aldus Snoeij. Uiteindelijk moet de webwinkel als startpunt in de oriëntatie bij klanten gaan fungeren. Producten van vtwonen waren voor de samenwerking ook al bij bol.com verkrijgbaar.
FonQ heeft sinds eind 2018 de webshop van vtwonen in handen. Het woonwarenhuis is vanaf dat moment verantwoordelijk voor het voorraadbeheer, de inkoop, het shopmanagement en de klantenservice van de onlinetak van vtwonen.
Reacties 0