Moederbedrijf EasyToys weer op weg naar recordomzet

Moederbedrijf EasyToys weer op weg naar recordomzet

EDC Retail, moederbedrijf achter onder meer de webshop EasyToys, ziet het eerste kwartaal van 2021 zijn omzet met 95 procent stijgen. Met deze koers lijkt de verkoper van erotische artikelen voor het tweede jaar op rij zijn omzetrecord te verbreken. 

Afgelopen jaar draaide EDC Retail een omzet van 65 miljoen euro, wat een verdubbeling was van 2019. Na het ingaan van de avondklok op 23 januari dit jaar steeg de omzet tijdelijk met 170 procent vergeleken met dezelfde week een jaar eerder. 

"Seks en seksualiteit worden steeds bespreekbaarder en de drempel om hierin te investeren wordt steeds lager", verklaart ceo Eric Idema de groei. Het bedrijf kreeg er afgelopen jaar 444 duizend nieuwe klanten bij, een stijging van 123 procent ten opzichte van 2019. 

"Mensen zijn vorig jaar meer tot rust gekomen en voor velen is sexual wellness een belangrijk thema geworden", aldus Idema. De vraag werd niet alleen gestuwd door corona, de pandemie zorgde ook voor een verschuiving in de behoefte. "Hygiëneproducten als toy-cleaners zijn al jaren populair, maar waren nu al helemaal niet meer aan te slepen."

RetailTrends sprak onlangs met Idema over de groei die het bedrijf de laatste jaren doormaakt. "De schimmige sexshop zijn wij ver voorbij."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!