Karwei geeft pilot interieuradvies een vervolg

De proef die Karwei heeft gedraaid met persoonlijk interieuradvies was zowel commercieel succesvol als van toegevoegde waarde voor het merk. De pilot krijgt na de zomer dan ook een vervolg, laat een woordvoerder van de dhz-keten weten aan RetailTrends.

Karwei begon afgelopen najaar in achttien winkels met de zogenoemde Karwei Stijl & Advies-service. De bouwmarkt gaf daarmee naar eigen zeggen als eerste in de branche persoonlijk interieuradvies op maat. De retailer kijkt tevreden terug op de pilot, die drie maanden draaide. “De klanten waren heel enthousiast en er zijn mooie en complete orders geschreven”, aldus de woordvoerder.

De pilot werd kort voor de lockdown, die in december van kracht werd, afgerond. “We zijn toen bewust even gestopt om onze learnings eruit te trekken en op een later moment weer verder te gaan met een versie 2.0.” De verplichte sluiting van de winkels gooide toen roet in het eten, maar na de zomer moet er een vervolg komen. “Waarschijnlijk nemen hier dezelfde achttien bouwmarkten aan deel en wordt elke verbouwde bouwmarkt hieraan toegevoegd”, zegt de woordvoerder.

Bij succes wordt de dienst op langere termijn uitgerold alle Karwei-winkels. Voor het zover is zijn nog wel wat organisatorische aanpassingen in de vestigingen nodig. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!