Dit is de eerste flagshipstore van Harry Potter

Dit is de eerste flagshipstore van Harry Potter

De flagshipstore van Harry Potter in New York is geopend. De winkel van zo'n tweeduizend vierkante meter groot verkoopt de grootste collectie Harry Potter- en Fantastic Beasts-merchandise onder één dak. 

De winkel is opgedeeld in drie verdiepingen, opgedeeld in vijftien verschillende thema's. Meer dan duizend decorstukken staan in de winkel tentoongesteld, waaronder ook items die voor de films zijn gebruikt. 

Bij binnenkomst van het vlaggenschip worden klanten begroet door felix de feniks en een roterend standbeeld van een griffioen. In de winkel vind je onder meer een toverstafwinkel en een boterbier-bar. De winkel leent zich goed voor het maken van Instagram-foto's, bijvoorbeeld in een Londense telefooncel of in Hagrids schoenen. 

De flagshipstore van Harry Potter in New York is geopend. De winkel van zo'n tweeduizend vierkante meter groot verkoopt de grootste collectie Harry Potter- en Fantastic Beasts-merchandise onder één dak. 

De winkel is opgedeeld in drie verdiepingen, opgedeeld in vijftien verschillende thema's. Meer dan duizend decorstukken staan in de winkel tentoongesteld, waaronder ook items die voor de films zijn gebruikt. 

Bij binnenkomst van het vlaggenschip worden klanten begroet door felix de feniks en een roterend standbeeld van een griffioen. In de winkel vind je onder meer een toverstafwinkel en een boterbier-bar. De winkel leent zich goed voor het maken van Instagram-foto's, bijvoorbeeld in een Londense telefooncel of in Hagrids schoenen. 

De winkel is daarnaast uitgerust met diverse technologische snufjes. Met de Harry Potter-fanclub-app kun je enkele 'betoverde sleutels' in het pand vinden waarmee je behind the scenes-feitjes en video's kunt bekijken waardoor de winkel echt tot leven komt. Ook zijn er twee virtual reality-spelletjes die je met meerdere mensen tegelijk kunt spelen: 'Chaos at Hogwarts' en 'Wizards Take Flight'. Bij laatstgenoemde kun je virtueel op bezemstelen vliegen.

Om de magie in de winkel nog wat te verhogen, is het voor klanten mogelijk om een toverstaf te personaliseren door een naam erin te laten graveren. Ook kun je op een tovernaarsmantel van een van de vier huizen (Griffoendor, Huffelpuf, Ravenklauw of Zwadderich) je naam laten borduren.

Om het winkelbezoek in coronatijden in goede banen te leiden, bestaat er een virtuele wachtrij waar je je vooraf voor moet aanmelden. Daarvoor moet je bij de winkel een QR-code scannen. Je krijgt vervolgens een berichtje als je aan de beurt bent.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!