Albert Heijn reageert met knipoog op gedoe rond EK-commercials

Albert Heijn reageert met een knipoog op het gedoe rond EK-commercials van concurrenten. In een filmpje op YouTube van de marktleider duiken EK-gadgets van Jumbo en Lidl op.

Afgelopen week bleek dat voetbalbond KNVB supermarktketen Jumbo had gesommeerd zijn commercial met de Snollebollekes te stoppen of aan te passen. Jumbo zou ten onrechte de suggestie wekken sponsor van Oranje en het EK te zijn. Ook Lidl kreeg een brief van de KNVB. De Fluoranje-campagne, met oud-international Rafael van der Vaart, zou als 'een aanval' op de officiële KNVB-kleding worden gezien.

Albert Heijn, official partner van de KNVB, ontkende iets met de KNVB-brief te maken te hebben. De supermarktketen lijkt met een nieuwe reclame een punt te willen zetten achter de commotie. Onder de noemer 'Samen gaan we voor één doel. Alles voor Oranje!' zijn in de commercial onder meer de juichcape van Jumbo en de Fluoranje-slippers van Lidl te zien. Ook duiken het Holland Heineken Hemd en het Bavaria-geluksbroekje op.  

De nieuwe reclame van AH:

 

Zie ook: Hoe retailers zich rond het EK voetbal in de kijker spelen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!