Retailers en horeceaondernemers die tijdens de Pride-week 'ineens' laten zien dat ze LHBTI-gemeenschap steunen, zijn schijnheilig. Dat vindt bijna een kwart van de Nederlanders, blijkt uit onderzoek van Lightspeed onder 1127 consumenten.
Een op de tien ondervraagden vindt dat er eigenlijk het hele jaar door aandacht moet zijn voor LHBTI-kwesties. Ondernemers in de retail- en horecasector zouden dat bijvoorbeeld kunnen doen door een regenboogvlag op te hangen of door een andere zichtbare verwijzing naar deze gemeenschap. Ook een inclusief personeelsbeleid of genderneutrale initiatieven (bijvoorbeeld geen aparte toiletten voor vrouwen en mannen) worden genoemd.
De ondervraagde Nederlanders vinden het wel belangrijk dat retail en horeca tijdens de Pride extra aandacht hebben voor de LHBTI-gemeenschap. Vooral een donatie aan een non-profitorganisatie op dit terrein, advertenties waarin steun wordt betuigd en interieur dat versierd is in Pride-kleuren worden gewaardeerd.
Zie ook: Pride-collecties: 'Alleen een regenboogje is niet genoeg'
Joost Kriek 10 aug, 00:37
Jan Janssen 9 aug, 12:23
Mark De Jong 9 aug, 11:26
Simon Simon 6 aug, 17:30