'Ineens LHBTI-gemeenschap steunen is schijnheilig'

Retailers en horeceaondernemers die tijdens de Pride-week 'ineens' laten zien dat ze LHBTI-gemeenschap steunen, zijn schijnheilig. Dat vindt bijna een kwart van de Nederlanders, blijkt uit onderzoek van Lightspeed onder 1127 consumenten.

Een op de tien ondervraagden vindt dat er eigenlijk het hele jaar door aandacht moet zijn voor LHBTI-kwesties. Ondernemers in de retail- en horecasector zouden dat bijvoorbeeld kunnen doen door een regenboogvlag op te hangen of door een andere zichtbare verwijzing naar deze gemeenschap. Ook een inclusief personeelsbeleid of genderneutrale initiatieven (bijvoorbeeld geen aparte toiletten voor vrouwen en mannen) worden genoemd.

De ondervraagde Nederlanders vinden het wel belangrijk dat retail en horeca tijdens de Pride extra aandacht hebben voor de LHBTI-gemeenschap. Vooral een donatie aan een non-profitorganisatie op dit terrein, advertenties waarin steun wordt betuigd en interieur dat versierd is in Pride-kleuren worden gewaardeerd.

Zie ook: Pride-collecties: 'Alleen een regenboogje is niet genoeg'

Reacties 5


Simon Simon 6 aug, 15:30

Het is natuurlijk ook nooit goed… ;)


Danny Boersma 9 aug, 09:13

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Mark De Jong 9 aug, 09:26

Dat is ook raar. Als bedrijf kun je niet liften op waarden die verschillen per week. Volg één lijn en zet door. Al vind ik de boodschap wel heel goed!


Jan Janssen 9 aug, 10:23

Als we nou eindelijk eens zouden leren iedereen in zijn of haar waarde laten, zou deze hele actie en alle bijbehorende discussies niet nodig zijn


Joost Kriek 9 aug, 22:37

Zo’n bedrijf denkt daar geld mee te kunnen verdienen, in het midden oosten kost het geld dus doen ze het niet. Het is dus redelijk hypocriet opportunistisch.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!