Coolcat keert terug in de winkelstraat. Het is de bedoeling dat er begin volgend jaar een pilotstore komt, zegt oprichter Roland Kahn tegen RetailTrends.
Begin 2019 viel na veertig jaar het doek voor tienerketen Coolcat. In oktober dat jaar kwam het online terug als kindermerk. "We verkopen via Kleertjes.com, via Wehkamp en via de eigen site. En dat loopt heel goed."
Om het kindermerk meer onder de aandacht te brengen, wil Kahn een pilotstore openen. "Om te laten zien welke leuke spullen we hebben. We hebben een paar locaties op het oog waarvan we denken dat ze veel traffic genereren." Het gaat in eerste instantie om één winkel. "Maar het is heel simpel: je opent er één en is het een succes, dan open je er nog één."
In twee winkels van zustermerk America Today had Coolcat als test een klein hoekje, maar dat was geen succes. "Dat is niet hetzelfde publiek. Daar komt Coolcat niet goed tot zijn recht."
Op de hoogte blijven van al het retailnieuws? Meld je aan voor de RetailTrends-nieuwsbrief en mis niets.
Serge Den belg 11 aug, 15:15
G A 10 aug, 13:52
Joost Kriek 10 aug, 00:35