Ekoplaza heeft aangekondigd in oktober een nieuwe website te lanceren. De biologische supermarkt wil daarmee de klant omnichannel bedienen. Dat laat algemeen directeur Erik Does weten aan RetailTrends.
Ondanks de hoge omzetten bleven grote investeringen aan de voorkant van het bedrijf tot nu toe uit. “Aan de voorkant zien onze klanten nog steeds dezelfde Ekoplaza waar ze hun biologische producten kunnen kopen, maar aan de achterkant heeft de organisatie een enorme ontwikkelingen doorgemaakt.”
De biologische supermarkt was namelijk volop bezig met investeringen in software. “Hiermee willen we een basis leggen waarmee we de consument omnichannel van dienst kunnen zijn. Nu is de online-klant nog anders dan de offline-klant.”
Vorig jaar zag Ekoplaza de omzet met tien procent stijgen, vertelt Does. De verwachting is dat Ekoplaza deze stijgende lijn doortrekt. “We kunnen de omzet in onze winkels op peil te houden en deze aanvullen met onze omnichannel-aanpak straks. Ik verwacht een inhaalslag te maken op het gebied van online. Op dit moment zijn we daar aan het onderpresteren.”
Reacties 0