Hier zet Glossier een Willy Wonka-beleving neer

Hier zet Glossier een Willy Wonka-beleving neer

Online cosmeticamerk Glossier heeft een fysieke winkel geopend in Seattle. Bij binnenkomst steekt een grote groene, met mos en paddenstoelen beklede kei direct af tegen de zachtroze meubels. 

Glossier had eerder al een pop-upwinkel in de Amerikaanse stad, slechts vier blokken verwijderd van deze permanente winkel. Het filiaal, gevestigd in de buurt Capitol Hill, beslaat 576 vierkante meter en is daarmee vier keer zo groot als de tijdelijke winkel. 

"Glossier is een digital-firstmerk. Dat geeft ons de vrijheid om meer met onze fysieke winkels te experimenteren dan cosmeticamerken die afhankelijk zijn van hun stenene winkels", aldus het merk. 

Die vrijheid resulteert in een tamelijk onwerkelijke inrichting, die...

Online cosmeticamerk Glossier heeft een fysieke winkel geopend in Seattle. Bij binnenkomst steekt een grote groene, met mos en paddenstoelen beklede kei direct af tegen de zachtroze meubels. 

Glossier had eerder al een pop-upwinkel in de Amerikaanse stad, slechts vier blokken verwijderd van deze permanente winkel. Het filiaal, gevestigd in de buurt Capitol Hill, beslaat 576 vierkante meter en is daarmee vier keer zo groot als de tijdelijke winkel. 

"Glossier is een digital-firstmerk. Dat geeft ons de vrijheid om meer met onze fysieke winkels te experimenteren dan cosmeticamerken die afhankelijk zijn van hun stenene winkels", aldus het merk. 

Die vrijheid resulteert in een tamelijk onwerkelijke inrichting, die naar eigen zeggen te vergelijken is met de sfeer van Willy Wonka in zijn chocoladefabriek. "Paddenstoelen hebben de indrukwekkende eigenschap te groeien op de meest onmogelijke plekken. Dat fenomeen willen we tot leven brengen in onze winkel."

Rondom de sculptuur bevinden zich vaalroze counters waar de producten van Glossier op uitgestald liggen. In een van de hoeken van de winkel vind je het zitgedeelte, dat door zijn mosgroene laagjes lijkt op een terrassenlandschap. 

Glossier is opgericht in 2014 als onlinemerk door voormalig Vogue-redacteur Emily Weiss. In de tussentijd heeft sindsdien enkele (pop-up)winkels geopend, zoals in New York. Later dit jaar moeten ook filialen in Los Angeles en Londen volgen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!