Coolblue zet vol in op Duitsland

Coolblue wil fors investeren in Duitsland, zowel in online als in winkels. De 150 miljoen euro die het bedrijf met de beursgang denkt op te halen, wordt daar deels voor gebruikt. Dat zegt ceo en oprichter Pieter Zwart.

"We zijn vorig jaar begonnen in Noordrijn-Westfalen, maar we willen ook naar de rest van Duitsland", vertelt Zwart tegen het FD. "En hoewel we in Nederland en België natuurlijk wereldberoemd zijn, kent in Duitsland bijna niemand ons nog." Dat betekent extra geld naar marketing en reclame.

Coolblue beschikt in Duitsland al over een bezorgnetwerk, installatiedienst en fietsnetwerk. Daar komt dit jaar een eerste winkel in Düsseldorf bij. De opening is 19 november, zegt Zwart tegen het AD. Ook in Nederland en België komen nog meer winkels. Vrijdag, de dag dat Coolblue bekendmaakte deze maand nog naar de beurs te gaan, werd een vestiging in Antwerpen (Wilrijk) geopend.

Het in 1999 opgerichte bedrijf wil ook groeien met de tak die diensten rond het huis levert, met onder meer zonnepanelen en laadpalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!