Servicecorner maakt plaats voor slimme kassa bij Coop

Supermarktketen Coop draait een test voor zijn kleine vestigingen. De servicecorner maakt plaats voor slimme kassa's. De pilot is gestart in een vestiging in Hengelo.

De slimme kassa is een traditionele lijnkassa met geïntegreerde zelfscanmodules die door één medewerker bediend wordt, legt Bert Nijland, hoofd formulemanagement uit. "We merken steeds meer dat klanten het fijn vinden om zelf hun boodschappen af te rekenen, dat kan voortaan. Deze slimme kassa heeft bovendien de mogelijkheid om batterijen te verkopen vanuit de lades in het meubel."

Naast de verkoop van batterijen wordt ook de service van PostNL in zelfbediening aangeboden, evenals de loterijen. Al wordt nog onderzocht of dat laatste mogelijk is. 

"Uiteindelijk bepalen we aan de hand van de resultaten of deze pilot een vervolg krijgt in andere kleine supermarkten", voegt Nijland toe. Niet alleen de afmetingen van de winkel, maar ook het verzorgingsgebied en de lokale klantbehoeften spelen daarbij een rol.

Reacties 3


Marcel Schwegler 25 nov, 21:41

klanten vinden het fijn???


Theo Kelner 26 nov, 14:47

ik vind het in ieder geval niet fijn en ik wil niet medeplichtig zijn aan het ontslag van personeel


Wim Cox 2 dec, 10:29

Man, man, man, dat heet vooruitgang. Ik vind het zeer prettig, om heel snel zelf een paar boodschappen af te rekenen, Heren, hierboven, houd er rekening mee dat er over een paar jaar geen kassier meer te vinden is in een supermarkt, (willen we de prijzen laag houden zal de factor arbeid nog meer beperkt worden).

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!