Servicecorner maakt plaats voor slimme kassa bij Coop

Servicecorner maakt plaats voor slimme kassa bij Coop

Supermarktketen Coop draait een test voor zijn kleine vestigingen. De servicecorner maakt plaats voor slimme kassa's. De pilot is gestart in een vestiging in Hengelo.

De slimme kassa is een traditionele lijnkassa met geïntegreerde zelfscanmodules die door één medewerker bediend wordt, legt Bert Nijland, hoofd formulemanagement uit. "We merken steeds meer dat klanten het fijn vinden om zelf hun boodschappen af te rekenen, dat kan voortaan. Deze slimme kassa heeft bovendien de mogelijkheid om batterijen te verkopen vanuit de lades in het meubel."

Naast de verkoop van batterijen wordt ook de service van PostNL in zelfbediening aangeboden, evenals de loterijen. Al wordt nog onderzocht of dat laatste mogelijk is. 

"Uiteindelijk bepalen we aan de hand van de resultaten of deze pilot een vervolg krijgt in andere kleine supermarkten", voegt Nijland toe. Niet alleen de afmetingen van de winkel, maar ook het verzorgingsgebied en de lokale klantbehoeften spelen daarbij een rol.

Reacties 4


Marcel Schwegler 25 nov, 21:41

klanten vinden het fijn???


Theo Kelner 26 nov, 14:47

ik vind het in ieder geval niet fijn en ik wil niet medeplichtig zijn aan het ontslag van personeel


Wim Cox 2 dec, 10:29

Man, man, man, dat heet vooruitgang. Ik vind het zeer prettig, om heel snel zelf een paar boodschappen af te rekenen, Heren, hierboven, houd er rekening mee dat er over een paar jaar geen kassier meer te vinden is in een supermarkt, (willen we de prijzen laag houden zal de factor arbeid nog meer beperkt worden).


Johan Verhoeven 24 dec, 17:18

dus als je straks niet weet hoe iets werkt dan wordt het een heel gedoe om een medewerker te vinden die het gewoon even met je doorneemt. Lang leve de vooruitgang. Alle mensencontacten de deur uit.
Het meest walg ik van de marketing bedachte opmerkingen als: "De klant wil het". Nee de klant krijgt het opgedrongen. Of lang wachten bij een normale kassa of iets sneller zijn als je geluk hebt bij een automaat. Ja dan gaan mensen naar de automaat maar dat is iets anders als: "de klant wil het"

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!