Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hoogh Catharijne, Asda en Zara.
Hoog Catharijne
Het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne introduceert een nieuwe gratis mobiele app voor loyale shoppers. Via de app ‘Hoog Catharijne Premium’ krijgen gebruikers toegang tot exclusieve deals, services en evenementen bij diverse winkels en restaurants in het winkelcentrum. Ook maken gebruikers kans op prijzen tijdens een wekelijkse en maandelijkse trekkingen. Bij de maandelijkse trekking kan er voor de prijzen gedacht worden aan een weekendje BMW rijden of een verzorgd arrangement naar een pretpark. Om in de prijzen te vallen moet gebruikers van iedere aankoop in het Utrechtse winkelcentrum de bon scannen in de app. Zo doen zij automatisch mee aan de trekking. Hoe meer kassabonnen er worden gescand, hoe...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hoogh Catharijne, Asda en Zara.
Hoog Catharijne
Het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne introduceert een nieuwe gratis mobiele app voor loyale shoppers. Via de app ‘Hoog Catharijne Premium’ krijgen gebruikers toegang tot exclusieve deals, services en evenementen bij diverse winkels en restaurants in het winkelcentrum. Ook maken gebruikers kans op prijzen tijdens een wekelijkse en maandelijkse trekkingen. Bij de maandelijkse trekking kan er voor de prijzen gedacht worden aan een weekendje BMW rijden of een verzorgd arrangement naar een pretpark. Om in de prijzen te vallen moet gebruikers van iedere aankoop in het Utrechtse winkelcentrum de bon scannen in de app. Zo doen zij automatisch mee aan de trekking. Hoe meer kassabonnen er worden gescand, hoe meer kans om te winnen volgens het winkelcentrum.
Asda
De Britse supermarktketen Asda test met een app om de winkels toegankelijker te maken voor blinde mensen en slechtzienden. Hiervoor maakt Asda gebruik van de techniek van de GoodMaps app. Deze kan de locatie van de gebruiker tot op een meter nauwkeurig bepalen en biedt vervolgens aanwijzingen naar een gebied of object via spraaktechnologie, vergrote visuele elementen en aanraakopdrachten. Klanten worden zo geleidt naar belangrijke oriëntatiepunten in de winkel, zoals een bepaalde afdeling, een specifiek product of de kassa’s.
Zara
Zara duikt in de wereld van metaverse. De nieuwste collectie van de modewinkel wordt namelijk aangeboden in de virtuele wereld. Dat doet de modewinkel met de app en techniek van Zepeto. Voor de nieuwste collectie werkt Zara samen met het Zuid-Koreaanse merk Ader Error. Het gaat om een zogenoemde ‘phygital’ collectie die zowel virtueel als fysiek is te verkrijgen. De collectie is namelijk ook te koop in winkels in Zuid-Korea, Spanje, Duitsland, Denemarken, Nederland, Frankrijk, Italië, de Verenigde Staten, China en Japan. Naast de ‘echte’ collectie in de virtuele wereld kunnen gebruikers van de speciale app ook kleding en virtuele make-up kopen voor hun avatar in de speciaal ingerichte onlinewinkel.