Duitse discounter Netto test kassaloze winkel

Duitse discounter Netto test kassaloze winkel

Netto test een kassaloze winkel in Duitsland. Het bedrijf is naar eigen zeggen de eerste fooddiscounter ter wereld met de Pick & Go-technologie. 

De kassaloze winkel staat in München en is ongeveer 220 vierkante meter groot. Bij binnenkomst moeten klanten bij een speciaal poortje een QR-code via hun Netto-app laten scannen. Vervolgens kunnen ze alle gewenste producten in hun eigen boodschappentas stoppen zonder daarvoor te betalen. Ze kunnen de winkel verlaten door wederom hun QR-code te laten scannen bij de speciale uitgang. 

Net als bij de Amazon Go-winkels, die ook kassaloos zijn, wordt in de winkels gebruikgemaakt van camera’s en sensoren die vastleggen wat klanten in hun boodschappenmandje leggen. Dit wordt vervolgens automatisch afgerekend in de app. 

Het gaat vooralsnog om een test, waar ook aan een kassa kan worden afgerekend. Zo kunnen klanten die minder verstand hebben van smartphones ook hun boodschappen blijven doen in deze winkel. 

Eerder dit jaar opende ook Tesco, Rewe en Sainsbury’s een kassaloze winkel. Aldi start begin volgend jaar een test in Utrecht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!