Ralph Lauren ziet kansen in metaverse en NFT's

Ralph Lauren overweegt virtueel vastgoed te kopen in het metaverse. Daarnaast bezint het luxemerk zich op de mogelijkheden met NFT’s. Dat vertelde ceo Patrice Louvet tijdens NRF’s Retail’s Big Show in New York.

Metaverse-gebruikers kunnen hun avatar nu al kleden met producten van Ralph Lauren. Binnen een paar weken verkocht het merk honderdduizend items. “Het metaverse is allereerst een nieuwe manier om met onze klanten in contact te zijn, maar ook een nieuwe omzetbron”, zegt Louvet. Hij kon niet zeggen hoeveel omzet hij ervan verwacht.

Ralph Lauren ziet het parallelle digitale universum als een manier om jongere generaties te bereiken. Om diezelfde reden denkt het merk na over de rol die NFT’s kunnen spelen, onvervangbare digitale objecten. “De jongere generatie voelt zich comfortabel in die wereld en wij willen er over vijftig jaar nog steeds zijn.”

Louvet ziet een parallel tussen het metaverse en de visie van oprichter Ralph Lauren. “Wij zijn geen modebedrijf, we zitten in de dromenbusiness. Het metaverse kan gewoon een volgende wereld zijn om dromen tot leven te laten komen.”

RetailTrends was op uitnodiging van SAP bij NRF’s Retail Big Show in New York. Lees hier het hele verhaal over Ralph Lauren. Of verdiep je meer in de achtergronden met onze verhalen over NFT’s en het metaverse.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!