Nestlé bijt van zich af in conflict met Albert Heijn

Nestlé bijt van zich af in conflict met Albert Heijn

Nestlé bijt van zich af in het conflict met Albert Heijn. Het levensmiddelenconcern, bekend van Maggi, Nescafé, KitKat en Garden Gourmet, zegt dat de bewering van de supermarkt dat het de prijzen met twintig procent wil verhogen niet klopt. Dat meldt NU.nl.

Door het conflict heeft Nestlé besloten voorlopig geen producten te leveren. Het concern zegt de prijzen te willen verhogen, omdat het naar eigen zeggen te maken heeft met hogere kosten voor onder meer grondstoffen. Volgens Albert Heijn gaat het om een verhoging van twintig procent. De supermarktketen vindt deze prijsstijging onvoldoende verklaarbaar.

Volgens Nestlé klopt dit percentage niet. Het bedrijf zegt dat de bewering ‘verre van correct’ is. Welke verhoging Nestlé wel heeft voorgesteld, wil het concern niet zeggen. "Omdat wij uit respect niet willen communiceren over onderhandelingen tussen leveranciers en supermarkten", aldus een woordvoerder.

Reacties 2


Frans van rooij 24 jan, 19:29

Ah heeft geen maggi omdat ze het niet eens zijn met de prijsverhoging.Ze verhogen de dubbelfriss met 10 cent per week.Hypocriet


Leonard Van Liere 21 jan, 18:04

Prachtig zo'n strijd tussen twee grootmachten. Vroeger had je als afnemer geen donder in te brengen en moest je je schikken naar de wensen van de leverancier, tegenwoordig kunnen zulke grote afnemers als AH producten maken of breken. Nestlé wenst niet te leveren....... of AH wenst niet te betalen (afnemen) daar zit natuurlijk een groot verschil in.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!