Colruyt grijpt de macht bij Foodbag en Rayon

Colruyt Group heeft een belang van 41,36 procent genomen in het eveneens Belgische bedrijf Smartmat. Daaronder vallen onder meer maaltijdbox Foodbag en de onlangs gelanceerde websuper Rayon.

Het retailconcern legt tussen de 26 en 28 miljoen euro op tafel. De familie Colruyt is al sinds 2016 aandeelhouder bij Smartmat via haar investeringsmaatschappij Korys. Door een herverdeling van de aandelen heeft zowel Korys als Colruyt Groep nu elk een belang van 41,36 procent. De rest is in handen van de oprichters.

Colruyt Group en Smartmat werken al sinds 2019 samen. Zo is de 'One Meal Box' van Foodbag te koop bij de Okay-filialen. Bij een aantal Collect&Go-punten kunnen maaltijdboxen van Foodbag worden afgehaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!