E-commerce gaf in 2021 recordbedrag uit aan tv-reclame

E-commercebedrijven gaven het afgelopen jaar in totaal 602 miljoen uit aan tv-commercials – het hoogste bedrag tot nu toe. Bol.com, Vinted en Coolblue waren in 2021 het meest te zien op tv, blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Nielsen en Screenforce.

De miljoeneninvestering van de e-commercebranche was vorig jaar hoger dan in 2020. In vergelijking met vijf jaar geleden gaf de branche 56 procent meer uit aan tv-reclames.  

Binnen de (e-)retail gaven de bedrijven in de categorieën modewarenhuizen, woninginrichting en elektronische apparaten het meest uit aan tv-marketing. Bol.com prijkt bovenaan de lijst met een totaalinvestering van 47 miljoen euro: 19,4 miljoen meer dan een jaar eerder. Op nummer twee staat Vinted (34,6 miljoen), gevolgd door Coolblue (31,6 miljoen). HelloFresh (17,1 miljoen), Dekbed-Discounter (14,2 miljoen), AboutYou (13 miljoen) en Smulderstextiel (11,5 miljoen) sluiten de top 10.   

De bruto uitgaven aan media-reclame door e-commercebedrijven zijn in vijf jaar gestegen van 902 miljoen tot 1158 miljoen euro: een stijging van 28 procent.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!