‘Pandemie geeft boost aan blurring’

‘Pandemie geeft boost aan blurring’

Ongeveer een derde van de Nederlandse consumenten is voorstander van blurring tussen retail en andere sectoren. Dat blijkt uit onderzoek van ondernemersplatform Lightspeed onder duizend consumenten.

Bij blurring, of branchevervaging, worden concepten uit bijvoorbeeld retail, horeca en cultuur onder één dak worden gebracht. Een kwart van de respondenten staat ervoor open meer blurringconcepten in zijn stad te zien, ‘zolang het maar in balans blijft’. Twintig procent is nog niet overtuigd en wil het eerst in de praktijk ondervinden.

28 procent zegt dat de coronapandemie de omarming van blurring heeft versneld. Zo is tien procent sneller geneigd om een winkel te bezoeken waar ook gegeten en gedronken kan worden, en ziet acht procent winkelen meer als een sociale activiteit. Een grotere groep van 36 procent gaat nog altijd met één doel naar een winkel of restaurant.

Blurring was de afgelopen jaren regelmatig onderwerp van discussie. In het regeerakkoord van het nieuwe kabinet staat expliciet genoemd dat meer ruimte moet komen voor deze mengvorm in binnensteden. 

Reacties 1


Eus Peters 16 mrt, 09:55

Blurring zónder alcohol mag nu al (mits bestemmingsplan dat toestaat). Het hete hangijzer is nu juist alcohol. Het lijkt me juist spannend hoe de ervaring zal zijn in een alcoholvrije horeca/mengomgeving.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!