Foodconcept YB is een sharefundingcampagne gestart om sneller te kunnen groeien. Vanaf 250 euro kan iedereen mede-eigenaar worden van de voormalige RetailRookie.
YB, voorheen Yoghurt Barn, wil internationaal groeien met vestigingen in masterfranchise en door zijn producten bij retailers en foodservicepartijen neer te leggen. Via sharefunding hoopt het foodmerk daarvoor het benodigde geld bij elkaar te krijgen. Volgens de informatie op de website was woensdagochtend al voor ruim 216 duizend euro aan aandelen voor 144 deelnemers gereserveerd. Yoghurt Barn bestaat dit jaar tien jaar en bleef al die tijd in handen van oprichters Wouter en Esther Staal.
Yoghurt Barn veranderde vorig jaar zijn naam in YB en is bezig met de overgang naar een volledig plantaardig aanbod. Vanaf september zijn in alle dertien vestigingen alleen vegan producten te krijgen. De producten van YB liggen inmiddels ook bij onder meer Albert Heijn, Jumbo, Plus en verschillende foodservicepartijen.
Yoghurt Barn begon in 2012 als horecaconcept waar yoghurt centraal stond. Twee jaar later behoorde de formule tot de tien RetailRookies. Inmiddels heeft YB zich ten doel gesteld om marktleider in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortjes te worden in Noordwest-Europa.
Reacties 0