Youseum breidt dit jaar nog uit met een nieuwe vestiging in Rome. Anders dan waar het socialmediamuseum zich de afgelopen periode op richtte, is de nieuwe locatie straks niet te vinden in een mall.
Dat zei oprichter en ceo Koen Derks donderdag tijdens het Stores That Wow-event in Bussum. Waar Youseum eerder koos voor de Westfield-malls in Leidschendam en Stockholm pakt het Instagrammuseum het in Italië anders aan. Daar komt na de zomer een vestiging in het buitengebied van Rome. Ook kijkt Youseum naar uitbreiding in andere landen.
Op het event verklapte Derks tevens te kijken naar een abonnementsmodel. “Je verwacht het misschien niet, maar we hebben fans die iedere twee maanden opnieuw ons museum bezoeken. Ze komen voor nieuwe ruimtes, of voor meet-and-greets met influencers. Voor hen kijken we naar jaarkaarten.”
Youseum zit op dit moment in Amsterdam, in Mall of the Netherlands en in Stockholm. Bij de eerste locaties liep het direct storm: ondanks de lockdown trok het museum in het eerste jaar zo’n 75 duizend bezoekers. In het juninummer van RetailTrends staat een interview met oprichter Koen Derks.
Reacties 0