Wehkamp boekt meer omzet dankzij Kleertjes.com

Wehkamp boekte afgelopen boekjaar een consumentenomzet van ruim 782 miljoen euro. Dat is 7,3 procent meer dan een jaar eerder. De stijging is te danken aan de overname van kinderkledingwebshop Kleertjes.com.

De genormaliseerde ebitda (brutobedrijfswinst) daalde van 59,3 miljoen naar 48,8 miljoen euro. Dat komt volgens Wehkamp onder meer door gestegen personeelskosten en de afsplitsing van kredietverstrekker Tinka. Het afgelopen boekjaar was ook een week korter.

Mede door de overname van Kleertjes.com en de afsplitsing van Tinka staat er onderaan de streep een verlies van 10,1 miljoen euro. Een jaar eerder ging er na jaren van verlies nog een bescheiden winst van 245 duizend euro de boeken in.

Ceo reageert verheugd
Ceo Graham Harris is in zijn nopjes met 'de sterke financiële prestaties'. Hij meldt dat Wehkamp goed op weg is met de integratie van Kleertjes.com, op het gebied van 'de back-end functies' en technologie.

"In 2022 lanceren we een speciale webshop gericht op mannen, en zijn we klaar voor verdere overnames om onze sterke logistieke expertise, portfolio en productaanbod aan een nog bredere klantengroep aan te bieden", aldus Harris. "Wij zien de toekomst van Wehkamp met vertrouwen tegemoet en zijn goed gepositioneerd om onze winstgevende groeistrategie als pure play online retailer voort te zetten."

Reacties 1


Jos Meijer 23 jun, 18:59

Dus zelfs in Corona jaren waar de halve wereld online deed bestellen boeken ze een bescheiden winst en daarna zelfs verlies.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!