Brew Monkey richt pijlen op Duitsland en Frankrijk

De Nederlandse bierbrouwpakketverkoper Brew Monkey opent dit najaar een eigen webshop in Frankrijk. Ook wil de retailer in Duitsland – waar het bedrijf al een eigen webwinkel heeft – de verkopen opkrikken via het eigen platform.

Dat vertelde Sander de Jong tijdens de Webwinkel Vakdagen. Met Brew Monkey is zijn doel: “In 2023 of 2024 willen we de onbetwiste marktleider zijn.” Later dit jaar lanceert de retailer een volledig nieuwe webwinkel – in meerdere talen – en komt er een vertaalde handleiding aan. Beide vernieuwingen moeten zorgen voor snelle uitrol in de rest van Europa. 

Drie jaar geleden begon De Jong met de verkoop van bierbrouwpakketten via bol.com. De verkopen via het platform gingen met name door het dak tijdens de coronacrisis, toen Nederlanders massaal zelf bier gingen brouwen. Waar bol.com in Nederland een belangrijke partner is, is Amazon in het buitenland een essentieel verkoopkanaal. Zo begon Brew Monkey zowel in Duitsland als in Frankrijk te verkopen via de marktplaats.

In Duitsland weten klanten inmiddels steeds vaker de webshop van Brew Monkey te vinden – in Frankrijk wordt de webshop rond de kerstperiode gelanceerd. Wanneer de webshops in deze landen loopt, volgt expansie in de rest van Europa. “Als dat net zo hard gaat als Frankrijk en Duitsland, zitten we binnen no time in heel Europa.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!