Milieudefensie zet Ahold Delhaize verder onder druk

De jongerentak van Milieudefensie roept Ahold Delhaize op meer stappen te zetten op milieuvlak. De actiegroep pleit ervoor dat de supermarktketen verantwoordelijk wordt gehouden voor de uitstoot van leveranciers en klanten. 

Milieudefensie wil onder meer dat Ahold Delhaize in 2030 meer omzet uit producten met plantaardige dan met dierlijke eitwitten haalt. Die balans in de schappen moet naar 70/30. Ook wil de actiegroep dat er meer wordt gedaan aan de CO2-uitstoot van leveranciers. Zo eist Milieudefensie dat alle leveranciers zich vanaf 2025 houden aan het Parijs-akkoord. Ook moeten alle leveranciers niet bijdragen aan ontbossing. 

Nu nog stelt Ahold zichzelf als doel om de ‘eigen’ CO2-uitstoot te hebben gehalveerd in 2030. Daartoe horen onder meer kantoren, winkels, verkeer van en naar dc’s. Inmiddels is die uitstoot met ongeveer een derde teruggebracht. Tegen het FD zegt de supermarktketen nog niet naar de eisen van Milieudefensie te hebben gekeken, maar wel open te staan voor gesprek. 

Milieudefensie riep Ahold Delhaize in april ook al op zich meer in te spannen voor het klimaat. De groep eiste toen een klimaatplan om de CO2-uitstoot sneller af te bouwen.

Reacties 1


Gerard van Gummigalgen 13 jul, 20:29

Goede actie!
Albert Heijn is zeer actief op het gebied van Greenwashing en communiceren "dat ze vers van dichtbij halen".
Als het uitzoekt dan blijkt dat er meer dan 1200 (1) vers-leveranciers van buiten Europa komen!
Daarmee is Albert Heijn een enorme vervuiler en dat weten ze maar al tegoed.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!