Indiase man let op uiterlijk

Indiase mannen besteden steeds meer aandacht en geld aan hun uiterlijk. De schoonheidsmarkt voor mannen in het land is op dit moment jaarlijks goed voor 200 miljoen euro, maar groeit snel. Vooral jonge mannen uit de middenklasse schaffen massaal verzorgingsproducten als gezichtscrèmes aan. Ook doen schoonheidsklinieken goede zaken.

Een opvallende wens bij de mannen is de wens om er blanker uit te zien. Een lichte huidskleur is in India al lange tijd een schoonheidsideaal. Grote internationale merken zijn al op de trend ingesprongen. Zo probeert L’Oréal sinds eind vorig jaar crèmes als Vita Lift en Hydra Energetic aan de man te brengen.

De oorzaak van de groeiende markt zit hem in het werk van de jonge middenklasse professionals, stellen kenners. Doordat zij de hele wereld over reizen, maken zij kennis met een andere verzorgingscultuur. Ook spelen de grote Bollywoodfilms een rol. De acteurs uit die films zijn ware stijliconen, en zorgen voor een grote vraag naar nieuwe verzorgingsproducten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!