Bol.com: duurzamere verpakkingen voor verkooppartners

Bol.com: duurzamere verpakkingen voor verkooppartners

Verkooppartners van bol.com kunnen voortaan verpakkingen bij het platform inkopen voor hun bestellingen. Vaak maken ze nu nog gebruik van eigen verpakkingen.

Volgens bol.com zijn alle kartonnen dozen van het platform sinds dit jaar klimaatneutraal gecertificeerd. Door voor deze verpakkingen te kiezen, kunnen verkooppartners volgens bol.com op een duurzamere manier inpakken.

Bol.com heeft zo'n 49 duizend verkooppartners. Die zijn goed voor ruim zestig procent van de omzet.

 

Reacties 11


Leonard Van Liere 26 jul, 20:00

John Eeves, lijkt me prima en gefeliciteerd. Maar dat zegt weinig over noodzaak of geen noodzaak van een platform. Vroeger had je veel ondernemers die kost wat kost eigen baas wilden blijven en niets moesten hebben van een samenwerkingsverband. Waar zijn die allemaal gebleven ??


John Eeves 25 jul, 18:57

Wij verkopen al 16 jaar op het internet zonder bol.com en dat blijven wij ook gewoon doen. Op deze wijze kunnen wij namelijk nog een fatsoenlijke boterham verdienen.


Leonard Van Liere 25 jul, 18:28

Zonder een platform als BOL blijf je onzichtbaar dus praktisch kansloos. Meedoen is ook ècht meedoen. Je inkomende dozen gebruiken is voor een beetje verkoper slechts een druppel op de gloeiende plaat. 144 in een omdoos zijn 144 kleinere dozen


Eric Steeves 25 jul, 11:54

De speciale BOL dozen kunnen nu alleen nog maar per volle pallet besteld worden. Ik denk dat de meeste verkooppartners van BOL niet eens de plek hebben om een pallet (per maat!) te stallen dus niet heel veel partners zullen hiermee geholpen zijn.


Maxime Vanmaercke 23 jul, 13:58

Als je verkooppartner bent van Bol.com en je gaat niet akkoord met de manier van werken, dan stop je ermee. Praten tegen de vaak moet niet. Idem voor de hotels die klagen over de winstmarge van Booking. com. Uiteindelijk waren ze blij via hen bookingen te krijgen. Probeer maar eens op je eentje internetverkoop te starten zonder Bol. com. Hoelang zal je meegaan?


ikke weet het 22 jul, 13:58

Leonard Van Liere

Ik denk als verkoper dat het beter voor het milieu is als je de dozen gebruikt waarin je de goederen ontvangt, en die niet weggooit en daarvoor weer (dure) nieuwe dozen voor gaat kopen.

Dan ben je begaan met het milieu.


Leonard Van Liere 22 jul, 13:49

Alle overbodige verpakkingen, en overbodige bezorgers hebben we toch echt aan ons zelf te danken. Wat is er mis met een verdienmodel dat is toch ook onze eigen business? Het is een verstandige stap en kan meehelpen tot het ontwikkelen van het milieuvriendelijkste en efficiëntste verpakkingsmateriaal.


John Eeves 22 jul, 13:22

Als je de prijzen van de dozen ziet dan is het gewoon weer een nieuw verdienmodel.
En laten we het niet over duurzaamheid hebben, als ik bij Bol 3 artikelen bestel en ze zijn niet allemaal van dezelfde verkooppartner zijn dan krijg ik 3 keer een bezorger aan de deur met 3 verschillende pakketten.
Wat een verspilling.....


ikke weet het 22 jul, 12:28

Met WIJ bedoel ik mijzelf als verkooppartner, en de collega's die ik ken die ook verkooppartner zijn bij Bol

Maar het grootste doel voor Bol zal natuurlijk weer het verdien model zijn van hun eigen verpakkingen.


Barry Stunter 22 jul, 12:16

@ikke weet het , wie is wij?


ikke weet het 22 jul, 12:03

Hoezo denken ze bij Bol aan ht milieu ??

Wij gebruiken gewoon de dozen die wij binnen krijgen met de goederen, dat is recyclen en beter voor het milieu.

Nee Bol doet het goed ?!?! De verpakkingen waarmee de goederen binnen komen die gooien we weg, en we laten weer nieuwe verpakkingen met naam maken, als je in sprookjes gelooft, ja dan is het beter voor het milieu.
Praten we nog niet over de zendingen die je binnenkrijgt waarbij alles in aparte dozen zit, terwijl het ook in 1 doos kan.

Nee qua milieu kan Bol nog veel leren/verbeteren.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!