PostNL verhoogt prijzen in e-commercetak

PostNL heeft te kampen met een harde daling van de omzet en resultaat. Daardoor ziet het postbedrijf zich genoodzaakt prijsverhogingen door te voeren in de pakketdivisie. 

Aanhoudende inflatie zorgde in het tweede kwartaal van 2022 voor stijgende brandstofprijzen en hogere arbeidskosten. Deze factoren hebben veel invloed op PostNL’s resultaat (genormaliseerde ebit) dat hard is gedaald: van 63 naar 10 miljoen euro. De omzet daalde met elf procent tot 746 miljoen euro.

Ceo Herna Verhagen zegt dat PostNL extra maatregelen neemt om de kosten te beheersen. “Het is duidelijk dat deze hogere kosten niet alleen goedgemaakt kunnen worden door verbeterde efficiency en productiviteit; de komende tijd zullen ook prijsaanpassingen nodig zijn.”  Het gaat alleen om prijsverhogingen in de pakketdivisie. Details zijn nog onduidelijk.

PostNL ziet dat consumenten de laatste tijd minder pakketjes bestellen. Volgens Verhagen zijn consumentenbestedingen sinds het afschaffen van de coronamaatregelen verschoven van producten naar diensten.  


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!