Modemerk Rails is onlangs neergestreken in de Negen Straatjes en ziet kansen voor winkels in Berlijn en Kopenhagen. “We gaan voor één hub per land; daar willen we onze hele markt omheen bouwen.”
Het vijftien jaar oude kledingmerk uit Los Angeles is druk bezig met het neerzetten van een Europese groeistrategie. Jeff Abrams, ceo en founder van Rails, vertelt in een interview met RetailTrends dat er niet lukraak winkels worden geopend. “Het gaat ons er niet om dat we een winkel openen in iedere stad die we tegenkomen. We willen een hub creëren waar iedereen terecht kan om het merk te ervaren. Dat is belangrijk om onze wholesale te laten groeien.”
Voor Nederland betekent dit dat er waarschijnlijk geen winkels komen in populaire winkelsteden als Rotterdam, Den Haag of Utrecht. Rails focust zich in ons land met name op de brandstore in Amsterdam. “Dit concept kopiëren we naar Kopenhagen en Berlijn. Die winkels worden keystores, waar we de markt in de rest van het land omheen bouwen.”
Afgezien van de focus op groei binnen Europa, kijkt Abrams ook naar kansen in het Midden-Oosten. Hier liggen kledingitems al in de winkels van partners; van eigen winkels of grootschalige verkoop in de webshop is (nog) geen sprake. Wel licht Abrams een ander tipje van de (webshop)sluier: de komende maanden werkt Rails aan language processing, waarmee sterker wordt ingezet op lokaal.
Het interview met Jeff Abrams vanuit Rails’ hoofdkantoor in Los Angeles is hier te lezen. Nog geen member? Check hier de opties.
Reacties 0