Albert Heijn rolt voedselverspillingsapp landelijk uit

Albert Heijn-klanten kunnen vanaf deze week in alle supermarkten terecht voor Overblijvers-pakketten. Met de verkoop van boodschappen waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken, hoopt de keten 4,5 miljoen kilo voedsel te besparen. 

Albert Heijn startte begin dit jaar in tien supermarkten met anti-voedselverspillingsconcept Overblijvers, wat sinds deze week is uitgerold binnen alle supermarkten en AH to go’s. Via de app kunnen klanten tasjes kopen die gevuld zijn met producten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken, of met items die uit het assortiment gaan. Daarop krijgen ze korting. In de app kunnen klanten zien welke pakketten beschikbaar zijn (keuze uit: verrassing, vegetarisch of bakkerij), waarna ze een exemplaar kunnen reserveren en aan het einde van de dag kunnen ophalen in de supermarkt. 

Bestaande anti-verspillingsinitiatieven, Brood van Gisteren en het Verspil-me-niet-zakje, worden ook onderdeel van Overblijvers. Het supermarktconcern wil door het concept in 2030 de helft minder voedsel verspillen ten opzichte van 2015.

Reacties 1


B C 5 sep, 12:36

Waarom iets nieuws verzinnen terwijl er To Good To Go is??? Overigens ben ik voorstander van iedere vorm om voedselverspilling tegen te gaan maar toch blijf ik deze vraag houden. Ook omdat to good to go er ook zoveel meer mee doet/kan doen en bereiken dan alleen terugdringen van voedselverspilling. Is het omdat AH wil meeliften met deze movement (om het zo maar ff te noemen) maar dan om zelf meer te verdienen of als imago boost of zo? of worden hier producten verkocht aan door inflatie geraakte gezinnen(want de timing is wel heel toevallig) maar onder kopje anti-voedselverspilling. Krijg hier nl zo'n greenwashing gevoel bij of net bv Primarkt die nu ook "vintage" gaat verkopen als men begrijpt wat ik bedoel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!