Klant vaker naar geschillencommissie

Nederlandse consumenten stappen steeds gemakkelijker naar een geschillencommissie. Echter, niet altijd met succes. Consumenten die naar één van de 32 commissies in ons land stapten, kregen in vier van de tien gevallen gelijk. De ondernemer werd echter even vaak in het gelijk gesteld. Dat blijkt uit gegevens van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

In totaal legden Nederlanders afgelopen jaar 12.990 nieuwe conflicten voor aan de commissies. Dat is 10,3 procent meer dan in 2004. De Geschillencommissie Energie en Water kreeg de meeste nieuwe klachten te verwerken, maar ook de commissies Telecommunicatie, Hypothecaire Financieringen en Voertuigen kregen het drukker. De commissies Bankzaken, Reizen, Recreatie en Wonen ontvingen juist minder klachten dan een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!