Garcia lanceert ‘the ageless jeans’ voor de hele familie

Garcia bestaat 50 jaar, en om dat te vieren lanceert het jeanswear merk ‘the first ageless jeans’: het eerste model dat geschikt is voor de hele familie. Een tijdloze jeans die beschikbaar is in een mom and dad fit en de basis vormt voor de outfit van jong en oud. Om ‘the ageless jeans’ onder de aandacht te brengen, lanceert Garcia in oktober 2022 een 360 graden campagne om haar rijke historie te vieren.

Born in Italy, raised in The Netherlands, worn worldwide
Diep in de bergen van Urbania ligt ‘The Valley of Jeans’. De plek waar ooit alle jeans voor de hele wereld gecreëerd werden. In 1972 besluit Maurizio, oprichter van Garcia, zijn liefde en passie voor kwalitatieve jeans om te toveren tot een van de eerste denim fabrieken van het authentieke Italiaanse dorpje. Samen met ‘zijn Isabella’ markeert hij de blauwdruk voor kwalitatieve jeans. Wanneer de Nederlander Martin Kouwenberg start met het importeren van de jeans, wordt Garcia een wereldwijde speler. Zo is het jeanswear merk actief in 27 landen en telt het 33 stores in Europa en in 281 branded shop-in-shops. Om 50 jaar aan blauw vakmanschap te vieren, lanceert Garcia de ‘Maurizio’ en ‘Isabella’ jeans. The ageless jeans, vernoemd naar de founders van het merk en geïnspireerd door de belangrijkste waarde van het merk: familie.

Het Italiaanse familiegevoel
Garcia is een jeanswear familiemerk voor iedereen - ongeacht je leeftijd, gender of verhaal - om (moderne) families met elkaar te verbinden. Om deze families te bereiken, zet Garcia een 360 graden campagne in. Van online en offline media tot influencer marketing en in-store experiences: alle elementen komen aan bod om het ultieme familiegevoel over te dragen. Garcia gelooft dat zij onderdeel is van haar extended family; een familie hoeft namelijk niet aan genetische codes verbonden te zijn. Met ‘the ageless jeans’ anniversary campagne wil Garcia mensen nog dichter bij elkaar brengen, “because life is better together”.

Over 'the ageless jeans’
De mom and dad fit van de anniversary jeans zijn high waisted, hebben een lichtblauw denim kleur en zijn voorzien van iconische koperkleurige buttons. Ook de labels op de achterzakken zijn identiek aan die van de historische Garcia jeans uit 1972. Historie en duurzaamheid smelten samen in de ageless anniversary jeans. Niet alleen vertelt de jeans een verhaal, ook is er gebruik gemaakt van duurzamere post consumer gerecyclede materialen en stoffen. Garcia draagt niet alleen graag bij aan haar huidige familie, maar ook aan de toekomstige generatie.

Een betere denim industrie 
In maart 2021, ondertekende Garcia de Green Deal Circulaire Denim. Samen met andere koplopers werkt het merk aan het creëren van een circulaire denim industrie. Daarnaast is afgelopen jaar de Garcia Foundation in het leven geroepen. Met deze stichting wil Garcia steun bieden aan verschillende gerenommeerde hulporganisaties, zoals Terres des Hommes, die actief zijn in de landen waar het merk produceert. In Q4 van dit jaar zal Garcia de tot nu toe genomen duurzame initiatieven, milestones en toekomstplannen bundelen en presenteren in haar “corporate social impact charter 2021”. 

Over Garcia
Garcia is een familiemerk dat jeanswear ontwikkelt voor volwassenen, tieners en kinderen. Het familiemerk van jeanswear is in 1972 ontstaan in Urbania, Italië en is sindsdien gegroeid tot wereldwijd geliefd merk. Met een eigen retail concept ontzorgt Garcia haar partners, wat ertoe heeft geleid dat Garcia het afgelopen jaar de 100ste Kitchen Table Concept bij Van Tilburg in Nistelrode heeft geopend. Later dit jaar opent Garcia twee nieuwe brand stores in Duitsland (Oberhausen en Mönchengladbach). Het merk blijft groeien om zo veel mogelijk families te bereiken en verbinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!