Made.com start zoektocht naar koper

Made.com zet de eerste stappen in de verkoop van het bedrijf. Deze maand nog voert de Britse woonwebwinkel gesprekken met potentiële kopers.

Made.com zet snelheid achter de verkoop. Na de eerste oriënterende fase deze maand wil Made ‘zo snel mogelijk’ door met een aantal geïnteresseerde partijen naar de tweede en laatste fase van het verkoopproces. Wel benadrukt het e-commercebedrijf dat het nog alle kanten op kan: op dit moment is er nog geen zekerheid dat er überhaupt een bod zal worden gedaan.  

De Britse woonwebwinkel kampt met een sterke daling van de verkopen en met hogere kosten door problemen in de toeleveringsketen. In het eerste half jaar van 2022 maakte Made.com een verlies van 40,6 miljoen euro, tegenover een verlies van 11,6 miljoen euro in het jaar ervoor. 

Financial Times schreef eind september dat Made.com zo'n 35 procent van het personeel wil ontslaan; tweehonderd medewerkers zouden al eind deze maand hun baan verliezen. Eerder dit jaar werd een personeelsstop ingesteld en in marketinguitgaven gesneden.

Made.com bestaat sinds 2010 en is behalve in het Verenigd Koninkrijk ook online actief in Nederland, Duitsland, België, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje. Het bedrijf heeft ook zeven showrooms, waaronder eentje in Amsterdam.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!