Specialisten kunnen profiteren van branchevervaging, stelt Frank Quix van onderzoeksbureau Q&A in het aprilnummer van RetailTrends. In opdracht van het HBD interviewde Quix veertig succesvolle retailers, groot en klein. Het resultaat is het HBD-Trendrapport 2006. Maril Noorlander van HBD: Wat echter opviel in de gesprekken is dat het op weg naar 2010 veel meer gaat om paradoxen – schijnbare tegenstellingen – dan om trends. Vandaar de titel: 10 retailparadoxen, 40 succesvolle ondernemers geven hun visie op 2010.
Als voorbeeld geeft Quix de branchevervaging, waarin volgens hem iets paradoxaals zit. “Degenen die branchevreemd gaan, doen dat vooral om traffic te genereren en hun prijsimago te versterken. Daar staat tegenover dat daardoor de echte specialist de mogelijkheid krijgt om zich daadwerkelijk te onderscheiden. Branchevreemde aanbieders maken producten bereikbaar voor een brede groep, denk aan digitale fotografie. Wanneer iemand echter enthousiast raakt en een duurdere camera wil aanschaffen komt de echte specialist in beeld.”
Zie voor meer informatie over 10 retailparadoxen RetailBooks.
Op het forum van RetailNews kunt u bovendien reageren op een stelling naar aanleiding van deze paradoxen. Deze week: Geen bricks zonder clicks.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Specialist kan profiteren van branchevervaging
Gepubliceerd op 7 april 2006 om 00:00
Reacties 0