Verschillende geïnteresseerde partijen hebben zich gemeld voor een doorstart van online wijnconcept Vinobox. Dat laat curator Ynze Talstra weten aan RetailTrends.
De startup, die gepersonaliseerde wijnabonnementen aanbood op basis van smaakprofielen, werd vorige week failliet verklaard. De geïnteresseerden worden nu nader geïnformeerd over de staat van Vinobox, waarna ze een bod kunnen doen. “Op basis hiervan zal een keuze worden gemaakt of en met welke partij(en) verder kan worden gesproken", aldus Talstra.
De curator heeft nog geen onderzoek kunnen doen naar de hoofdoorzaken van het faillissement. Wel vertelt hij dat het ontwikkelen van het platform van Vinobox complexer en tijdrovender bleek dan verwacht. Begin dit jaar is het platform live gegaan, maar volgens Talstra was dit zo kostbaar dat er ‘te weinig geld overbleef om de marketing verder uit te rollen’. “Uiteindelijk heeft de liquiditeitskrapte ertoe geleid dat Vinobox zich genoodzaakt heeft gezien om haar eigen faillissement aan te vragen.” Eigenaar Flip Harmstra van Vinobox wil desgevraagd nog niet ingaan op vragen over het faillissement.
De curator meldt dat er bij het UWV een aanvraag is ingediend voor een loongarantieregeling, zodat het personeel kan worden uitbetaald.
Reacties 0