Carrefour en Delhaize testen stilte-uren in supermarkt

Supermarktketens Carrefour en Delhaize gaan allebei experimenteren met de invoer van stilte-uurtjes in de winkel. Mensen die overgevoelig zijn voor geluid kunnen zo in rust hun boodschappen doen.

Tijdens de stilte-uren wordt het licht gedimd, gaat achtergrondmuziek en kassageluid uit en worden aankondigingen met de microfoon onderbroken. Carrefour integreert de stilte-uren tussen 14.00 en 16.00 uur direct in alle winkels in België, mits franchisepartners de maatregel ook willen integreren. De partners staan hier vrij in. 

Delhaize test de maatregel eerst vier weken in de supermarkt in Evere. Hier wordt het dagelijks mogelijk om prikkelarm te winkelen tussen 9.00 en 10.00 uur. Volgens Delhaize het perfecte moment omdat mensen met overgevoeligheid in de ochtend het minst overprikkeld zijn. Zodra het experiment goed uitpakt, is de supermarktketen van plan het stilte-uur uit te rollen naar het merendeel van de winkels. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!