Ochama voegt 28 afhaalpunten toe in Europa

Ochama voegt 28 afhaalpunten toe in Europa

Websupermarkt Ochama heeft 28 afhaalpunten toegevoegd in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Daarmee heeft de formule van de Chinese gigant JD.com er nu meer dan 120.

De nieuwe afhaalpunten zijn er de afgelopen twee weken bij gekomen. Hoe de verdeling eruitziet, kon een woordvoerder van JD.com in China vrijdagmiddag niet zeggen. Net als in Nederland, waar Ochama in januari begon, kunnen klanten in België en Duitsland voortaan ook verse en diepvriesproducten bestellen.

Ochama heeft in Nederland naar schatting ruim zestig afhaalpunten. Klanten kunnen hun via internet bestelde producten onder meer ophalen in eettentjes en enkele Blokker-filialen.

Daarnaast heeft het twee winkels ('Pickup Shops') in Leiden en Utrecht, waar een grote rol is weggelegd voor techniek. Robots zetten producten in een rek en ze halen die er weer uit als klanten ze komen ophalen. De winkels in Diemen en Rotterdam zijn sinds oktober gesloten.

In oktober vertrokken ook operationeel directeur Mark den Butter en marketingdirecteur Kayee Tjahjadi-Lam. Wie Ochama nu aanstuurt, is niet bekend. De woordvoerder kon daar geen duidelijkheid over geven. Ook kon hij nog niets zeggen over de toekomstplannen met de eigen winkels.

Reacties 3


Fred M 9 dec, 22:22

Ik heb niet het idee dat de winkels in Diemen en Rotterdam nooit weer open gaan. Op mijn vragen op FB, openbaar en in een prive bericht, wordt helemaal niet gereageerd. Het lijkt Viaplee wel...


Denny Bosma 11 dec, 12:51

Heb het laatst voor het eerst geprobeerd door een account aan te maken met actiecode PICKUP . Dit gaf mij €15 korting en opzich is het goed bevallen.


D E 12 dec, 11:03

Viel mij ook op dat het afhaalpunt in Rotterdam al een tijdje dicht is. Ik ben geen klant maar fiets er weleens langs. Ik geloof dat verreweg de meeste mensen überhaupt nooit hebben geweten dat Ochama actief is in Nederland.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!